Портал алкогольной продукции

Теги
Поиск по сайту
Подпишитесь на новости

сегодня: 17/11/2018

Алкоголь крупным планом

Запрет рекламы пива на ТВ не снизит его продаж 14.10.2011

Запрет рекламы пива на ТВ не снизит его продаж

В первом полугодии 2012 года количество пивной рекламы в эфире федеральных телеканалов вырастет на 10—15% в натуральном выражении, прогнозирует агентство MediaLogics. С августа вступит в силу полный запрет на рекламу алкоголя по ТВ, грех не использовать последний шанс. Впоследствии пивным производителям придется переключиться на рекламу в местах продаж. Интересно, что падения спроса они не ожидают: оказалось, люди, смотрящие телевизор по ночам, редко покупают непремиальный алкоголь.
Сыграли в ящик
После вступления в силу поправок в законе «О государственном регулировании производства и оборота этилового спирта, алкогольной и спиртсодержащей продукции» с 22 июля 2012 года российское телевидение покинет любая реклама пива, напоминают аналитики MediaLogics (консалтинговое подразделение VivaKi Russia). У продукции «с содержанием этилового спирта пять и более процентов» будет право рекламироваться в печатных изданиях и «стационарных торговых объектах», где идет розничная продажа алкоголя. Полная свобода действия у рекламщиков останется лишь в Интернете.
Но пока пиво можно рекламировать на ТВ с 22.00 до 7.00. По данным «TNS Россия», доля пенного напитка в общегодовом национальном ТВ-инвентаре (GRP — выставленные на продажу пункты рейтинга — условная единица, по которой продается телереклама) составляет порядка 3%. В «пивной» прайм — с 22.00 до 24.00 — доля рекламы пива в 2010 году достигала около 14% времени, подсчитало MediaLogics. Больше всего такой рекламы идет на телеканалах РЕН ТВ, MTV, «2х2» и СТС. В частности, по данным TNS, доля пивной рекламы в инвентаре «пивного» прайма на РЕН ТВ в первом полугодии 2011 года составляла 37%, в суммарном инвентаре — 9%. У MTV — 31 и 6% соответственно, у «2х2» — 28 и 7%, у СТС — 26 и 6%.
В первом полугодии 2011 года объем размещения пивных брендов на ТВ вырос на 10% по сравнению с январем—июнем 2010 года, подсчитали в TNS. При этом, по оценке аналитического центра «Видео Интернешнл» (ВИ), затраты на рекламу пива выросли на 35%, до 2,3 млрд руб. Усиление активности пивных брендов было вызвано ожиданием запрета на рекламу напитка.
Жадный глоток
В первой половине 2012 года активность производителей пива на телевидении будет еще заметней. Эксперты прогнозируют, что рост активности будет невелик — 10—15% по сравнению с первой половиной 2011 года. Это увеличит спрос на ТВ-инвентарь, особенно в «пивной» прайм. Также ожидается ажиотажный спрос на спонсорство чемпионата Европы по футболу, который пройдет в июне 2012 года.
«С достаточно высокой степенью вероятности можно предполагать, что в первом полугодии 2012 года активность пивных компаний будет существенно более высокой, чем она была бы традиционно, потому что напоследок всегда хочется успеть что-то сделать», — заявил в сентябре на конференции Aegis Media гендиректор ВИ Сергей Васильев.
«Запрет рекламы пива не приведет к кардинальным изменениям, так как данная категория рекламодателей уже не занимает доминирующего положения в «пивном» прайме: в первом полугодии ее доля составляла 14% от общего объема GRP с 22.00 до 24.00, — считает управляющий директор группы Aegis Media Михаил Вощинский. — Исторически программинг телеканалов в данном временном интервале был ориентирован на потребителей пивных брендов и в большей степени отвечал интересам мужской аудитории, что со временем привлекло рекламодателей из таких категорий, как авто и телеком, например. После ухода с ТВ пивных компаний можно ожидать перераспределения рекламодателей между первым и «пивным» праймами, а также возможна большая востребованность «пивного» прайма в первой половине года».
«Уход пивных рекламодателей не окажет серьезного воздействия на рынок телевизионной рекламы в целом, так как запрет рекламы пива начнет действовать с августа, когда практически три четверти (от годовых объемов) рекламы пива уже выйдет в эфир, — соглашаются аналитики OMD MD|PHD Group. — Так что отсутствие рекламы пива в августе—декабре, когда ее и так мало, не окажет серьезного влияния на рынок в целом, за исключением второго прайма на отдельных телеканалах, которым придется либо повышать общие цены на размещение в прайм или более активно привлекать других рекламодателей на освободившиеся места».
«Многое будет зависеть от рыночной ситуации, но есть основания предполагать, что «пивные» клиенты могут быть компенсированы другими категориями рекламодателей», — ответили в пресс-службе «СТС Медиа».
Пиво с водкой
«Рекламные бюджеты, конечно, изменятся, — комментирует гендиректор «Очаково» Владимир Антонов. — Мы намечаем новую стратегию продвижения пивных продуктов, пока не хотим раскрывать ее детали». Он уверен, что сейчас доступное эфирное время ночью захватывает только небольшую часть потребителей, слишком «гламурную» для традиционных потребителей «Очаково». Он признает, что пивным производителям придется переключиться на рекламу в местах продаж и наружную рекламу около магазинов. И отмечает, что политика в отношении рекламы алкогольных продуктов в прин­ципе нелогична. «Меня удивляет, что можно рекламировать водку на страницах газет, а пиво нельзя. Оно что, вреднее?» — сетует г-н Антонов.
В компании «Балтика» не стали комментировать свои маркетинговые планы, связанные с запретом рекламы алкоголя на ТВ. «Ни в одной стране мира не было доказано, что реклама ведет к увеличению масштабов злоупотребления алкоголем. Реклама только помогает потребителям сделать выбор в пользу того или иного бренда», — говорит старший менеджер по связям с общественностью «Балтики» Дарья Дорофеева.
По материалам РБК Daily

html

Возврат к списку


Комментарии:

Craigcesse, 15.04.2018 09:30:27 QUOTEИмя
п»їSEO Article Submission Tips - 6 Secrets to Get the Results You Really Want

Writing and publishing SEO articles is very time-consuming, there’s no doubt about that. But if you want to really succeed in the online arena, this is one of the internet marketing tools that you can’t just remove from your plate. When done correctly, SEO article submission can be your ticket to impressive page ranking, enormous traffic, and increased profits.
Here are the top SEO article submission tips to keep in mind to easily get the kind of results that you really want:
1. First step is to ensure that your articles are ready for submission. Ensure that they are of high quality and that they’re worthy of your target market’s precious time. They must be very informative, content-rich, well-written, and unique. In addition, they must be relatively short, easy to skim through, properly optimized, and easy to understand.
2. Submit your articles to ezinearticles (EZA). The first article marketing site that you must use is EZA. Why? It’s because this site is considered the best directory in the online arena today. It’s important that you submit your articles here before you distribute them to other directories because EZA will reject articles that were already used on other sites. EZA’s review and posting time is around 1-2 days for platinum members. Should they reject your articles, you’ll get email explaining the reason/s for the rejection. You will need to revise and resubmit your articles when that happens.
3. Post your articles on your website and blog. Once EZA accepted and published your articles, you can go ahead and use them on other sites. I suggest that you use them on your website and blog. Link your articles by using anchor texts to make it much easier for your visitors to find your other articles.
4. Distribute your articles to other directories. Next step is to distribute your articles to article marketing sites aside from EZA. If your articles were accepted by EZA, you have 100% guarantee that they’ll be accepted by other directories. Some directories will allow you to submit just 5-10 articles per day. Others will allow you to use links on your article body. I suggest that you read their terms of service and take advantage of all the benefits that they can offer.
5. Monitor. Make it a habit to check the email address that you’ve submitted when you registered an account on article marketing sites. Publishers will email you if they have published your articles and if they rejected some of your copies.
6. Monitor the performance of each article. Care to know the performance of each article that you published. How many times were they opened and read? How’s your click through rate? Improve those articles that are not getting much attention in the online arena so they can help in getting the kind of attention you want for your website.

Visit site: http://gameone.club/

surveysavvy.com scampi shrimp
Craigcesse, 15.04.2018 12:19:17 QUOTEИмя
п»ї***Creating Email Lists for Marketing Campaigns

If you plan to do some Internet marketing to promote your business endeavor, you should seriously consider email marketing as at least one tier of your Internet marketing campaign. Many business owners shy away from email marketing because they believe all email marketing campaigns are purely spam. However, this is not true and not partaking in this type of marketing can cause your business to lose out on a great deal of business. By not appealing to potential customers via email, your business may lose a great deal of business to competitors who are using email marketing campaigns to reach customers around the world. However, the first step of an email marketing campaign should be creating an email distribution list. This article will discuss some popular options for doing this and should help to the reader to learn more about what is acceptable and what is not when it comes to email marketing.
Once you have made the decision to start using email marketing to promote your business you are likely facing the dilemma of compiling an email distribution list. This is essentially a list of email addresses to which you will email your advertising and promotional materials. One common way to gain a list of email addresses is to purchase a list from distributors. However, this method is not very effective at all and we do not recommend it. The problem with purchasing an email list if you have no way of knowing whether or not the members of the list would have any interest at all in your products or services. This is very important because while you want to reach a large audience with your email marketing you also want this audience to be members of your overall target audience.
When you purchase an email list you may be sending your email messages to some users who might be interested but this is largely coincidental and is not likely to be well received because the message was not solicited.
Internet users are very quick to delete materials they believe to be spam without even opening or reading the emails. In fact some Internet service providers include spam filters which may automatically delete your emails if your messages are deemed to be spam. These filters run complex algorithms on the subject heading and content of the message to determine whether or not it is spam and are quite adept at weeding out spam. Therefore you run the risk of having your email marketing effort turn out to be a complete waste if the majority of recipients never even read or receive the message.
A far better way to create an email distribution list for your email marketing campaign is to ask current customers as well as interested potential customers to register with your website to receive additional information and periodic updates about your products and services as well as other information which might be of interest to them. This provides you with a database of email addresses from current customers as well as potential customers who have a genuine interest in your products and services and who are interested in learning more about these products and services.
Once you have a list of interested customers or potential customers you can send emails or create e-newsletter for distribution to the members of your email list. These documents should contain a wealth of valuable information as well as a soft sell pitch for your products and services. This information will be valued by the readers and may help to persuade them to try your products and services.
You might also want to include useful links to either your website as well as other websites which may be of interest to your readers. Your content should also contain a portion which urges the reader to take a specific action such as making a purchase or at least investigating a product further.
Hotels Etc. will teach and educate you no how to run your own email marketing campaign

Visit site: http://gameone.club/

best subscription e-commerce platforms meaning
Craigcesse, 15.04.2018 17:44:13 QUOTEИмя
п»їHigh School Stress

High school years should be a great experience, but many demands and rapid changes can make them one of the most stressful times of life. Students today face increasing amounts of schoolwork, a rapidly changing curriculum, assignment deadlines and exams; they worry about selecting careers and post secondary programs, and they must balance schoolwork with sports, hobbies and social life. They have conflicts with parents, friends, siblings; have to cope with unpredictable moods, concerns about appearance, fitting in with a peer group - and also handle love relationships and sexuality. Money is always a worry, as is dealing with issues of alcohol and drugs - and now there's a new fear of violence in and around schools. As if that wasn't enough, they have to deal with all this while undergoing rapid physical and emotional changes - and without the benefit of life experience.
But on the positive side, these challenges are perfect for developing what many experts believe is more important than IQ in predicting future success in work, personal and financial life: the 'Emotional Quotient' or 'EQ' . The EQ includes: awareness of one's emotions, strengths and limits, developing self esteem, taking responsibility, having empathy for others, self-control, and setting high standards while being persistent in the face of obstacles. Here are some other skills that will help students thrive at high school - and beyond:
Learn to balance the demands on your time. Plan well in advance (leaving time to just veg out!), get organised - and fight procrastination. With a vivid picture of your goals in mind, stay ahead of schoolwork fr om day one - do it first, lim it TV, and refuse to waste 20 hours a week working to buy stuff you don't really need.
Practise effective worrying: list stresses and look for solutions - or change your attitude. Understand stress symptoms: tiredness, poor concentration, headaches, stomach trouble and insomnia. To control symptoms, learn relaxation and mental imagery techniques, then adapt them to improve memory, sleep - and performance in presentations and exams. Hard exercise relaxes and makes you feel stronger and more confident, but too much caffeine, alcohol and other drugs will do the opposite.
Anxiety levels depend largely on our thoughts about a situation, so be accurate - how bad is it on a scale of 1-10? Is it terrible - or just inconvenient? Learn from mistakes or bad situations and realize they won't last forever. Don't forget to use laughter to reduce tension and put things in perspective. Volunteer work doesn't just look good on a resume - it reduces stress and makes you feel better about yourself.
Communication skills - assertiveness, listening, resolving conflicts and dealing with difficult people - help you make friends and deal effectively with teachers (and parents!) Find support from friends, family and teachers - how have others you respect handled similar situations? Many schools now provide information and courses on stress.
Prolonged stress can lead to depression and even thoughts of suicide, so if you feel totally overloaded, or life seems hopeless, seriously consider professional counselling, it's not a sign of weakness.
Parents often feel stressed and frustrated too, but they must realize that the brains of teens are physically different from adults, they don't see things in the same way, and they react differently. Parents can help enormously by setting a good example, being patient, spending time with teens and really listening to them , accepting and loving them unconditionally, setting limits according to maturity - but allowing them to learn from mistakes. They can help teens recognise their emotions, develop coping strategies, and build on their talents so that they leave high school ready to take on the new challenges of adult life.
Dr. Rainham is the author of the book 'Stressed Out' - Taking Control of Student Stress', an interactive Teacher's Guide, and other student stress and coping materials. For more information, visit or call 1-800-771-5776

Visit site: http://gameone.club/

General Union of Loom Overlookers


Ваше имя:
Введите Ваше сообщение

Защита от автоматических сообщений:
Символы на картинке:
Защита от автоматических сообщений

Версия для печати
Новости сайта RSS  Алко NEWS



Дни рождения


Новости сайта  Каталог фирм
Название компанииТип продукции
Мастер-ПАК (ООО) Упаковка
ООО Мега Пласт (ООО) Упаковка, Сырье
Мультисервис (ООО)